» » چالشهای فرآیند کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر بررسی می شود

چالش ها و موانع پیش روی مدیریت های فرآیند کسب و کار با همکاری نمایندگی انحصاری انجمن بین ‌المللی مدیریت فرآیندهای کسب ‌و کار در دانشگاه صنعتی امیر کبیر بررسی می شود.
دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه روز سه شنبه میزبان دهمین نشست BPM DAY با هدف اشتراک ‌گذاری تجارب این حوزه با حضور نمایندگان ABPMP است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، در هر نشست یک نماینده از صنعت و نماینده ای هم از دانشگاه در حضور دارند که در بخش دانشگاهی حوزه‌های نو در BPM (مدیریت های فرآیند کسب و کار ) معرفی و گزارش ‌های جهانی ارائه می ‌شود.
همچنین در بخش تجربی در رابطه با متدولوژی انجام BPM در سازمان موردنظر، چالش‌ها و موانع پیش رو و راه‌های گذر از آن‌ ها، نتایج به دست آمده و پیشنهاداتی که در اجرای بهتر BPM دارند مورد بحث قرار می گیرد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رییس نمایندگی ایرانی انجمن بین ‌المللی مدیریت فرآیندهای کسب ‌و کار در خصوص دوره تخصصی MBA (مدیریت ارشد کسب و کار ) گفت: با توجه به روند رو به رشد BPM، افراد بسیاری به فعالیت در این زمینه روی آورده‌ اند.
مهرداد کرمانی افزود: بسیاری از مدیران ارشد نبود آن را احساس و کسب تخصص در این زمینه را برای مدیران میانی و اجرایی خود ضروری کرده اند.
به گفته وی، یکی از رشته‌های مدیریتی که در سال‌های اخیر در ایران با اقبال عمومی مدیران و کارآفرینان روبه‌رو شده، رشته MBA است.
کرمانی گفت: با رشد MBAهای تخصصی و ظهور دانش BPM در میان رویکردهای مدیریتی، نیاز به MBA این حوزه نیز احساس می‌ شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به محیط رقابتی و پویایی کسب‌ و ‌کار، سازمان‌ ها با چالش ‌ها و فرصتهای جدیدی روبرو می ‌شوند که برای دستیابی به افزایش بهره‌ وری و کاهش هزینه به صورت مستمر نیازمند استفاده بهینه از فرصت‌ها و چابکی در ‌برابر چالش ‌ها هستند.
رشد فناوری و مطرح شدن مفاهیم جدید در علم مدیریت کسب ‌و کار، راه‌حلی جدید با نام «مدیریت فرآیندهای کسب‌و‌کار» (Business Process Management:BPM) برای غلبه بر این چالش ‌ها و استفاده بهینه از فرصتهای پیش ‌‌روی فراهم می‌کند.
هدف اصلی BPM چیدمان صحیح فرآیند‌های سازمان بر اساس اهداف کسب ‌و‌ کار است که با ایجاد امکان ارزیابی و اندازه‌گیری کارایی فرآیند‌ها، بستر مناسبی برای بهبود و بهینه‌ سازی مستمر فراهم می‌کند.
مدیریت ارشد کسب و کار 'MBA) ' Master of Business Administration) درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و اعلی درجه علمی (مدرک ) حرفه ای در رشته تجارت است که از اوایل قرن بیستم سازمانهای سنجش بین‌المللی برای ارزیابی ارزش این دوره‌ها وجود دارد. این دوره برای نخستین بار در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا طرح ‌ریزی شد که حاصل صنعتی شدن این کشور و رویکرد علمی به مدیریت بود.
دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) به گونه‌ای برنامه‌ ریزی می‌شوند تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت یک کسب و کار همچون حسابداری، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت عملیات، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا کنند.
موسسات و آموزشگاه‌های بازرگانی در حال حاضر مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) را در دوره ‌های آموزشی تمام وقت، پاره وقت، کاربردی و از راه دور ارایه می‌دهند. 

97/05/27