» » دانشگاه نسل اول نمی‌تواند اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کند

حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در کارگاه آموزشی «حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل‌سوم»، گفت: وجود ۱۸۳ مؤسسه آموزش‌عالی در استان فارس که قریب به اتفاق آنها از نسل اول هستند، نمی‌تواند کمکی به تشکیل اکوسیستم کارآفرینی در استان کند.

وی افزود: کسب مهارت‌های مرتبط با حوزه نوآوری باید در دانشگاه‌ها انجام شود که این مهم هنوز در دستورکار دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار نگرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس ادامه داد: کسب آگاهی، دانش و مهارت مرتبط با حوزه تفکر خلاق و خلاقیت باید در نظام آموزش‌و‌پرورش و قبل از دانشگاه شکل گیرد؛ همچنین آشنایی با مهارت‌های مرتبط با کار تیمی، شیوۀ حل مسئله و مدیریت زمان، از مواردی است که باید در دوره دبیرستان به افراد آموزش داده شود.

شریف تصریح کرد: کسب مهارت‌های مرتبط با حوزه نوآوری و سپس ایجاد تیم و تکمیل نمونه اولیه کسب‌‍‌وکار زیر نظر مربیان حرفه‌ای، اقدامی است که باید در سال‌های تحصیل در دانشگاه به افراد ارائه دهد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در پایان یادآور شد: به منظور رشد کسب‌و‌کار نوآورانه پس از دانشگاه باید زیرساخت‌های لازم شکل گیرد که خوشبختانه در استان فارس چند مرکز شتاب‌دهنده و مراکز نوآوری و کارآفرینی شکل گرفته که می‌تواند در هدایت و رشد افراد فعال در این حوزه‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

 لازم به ذکر است، در این کارگاه که با حضور تعدادی از نخبگان برگزار شد، علاوه بر معرفی دانشگاه‌های نسل سوم، مطالب ارزشمندی در خصوص انقلاب صنعتی چهارم و شهر دانایی ارائه شد.

97/08/19