استارت آپ مانی تپ (Money Tap)

زمان برگزاری:
-

آدرس دبیرخانه:
-

برگزارکنندگان :
-

سایت کنفرانس:
www.moneytap.com

شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های وام‌دهی زیادی در سراسر دنیا راه‌اندازی شده‌اند. یکی از این استارت‌آپ‌های موفق در هند وجود دارد که وام‌های انعطاف‌پذیر را برای مصارف شخصی ارائه می‌دهد. این شرکت‌ فین‌تک در حال حاضر خدمات خود را با درآمد ماهانه بین ۳۰۸ تا ۱۰۸۰ دلار به مشتریان ارائه می‌دهد.



فناوری مانی تپ (Money Tap) با هدف حل مشکل اعتبار ناکافی مصرف‌کننده، مورد استفاده قرار گرفته و مخاطب آن قشر متوسط و در حال رشد است که برای خرید، پرداخت شهریه مدرسه، اجاره، ازدواج، ارسال پول به خانواده و غیره به پول نیاز دارند.

در پلتفرم مانی تپ، مصرف‌کنندگان می‌توانند در هر کجا بین ۴۶ تا ۷۷۱۵ دلار را در بازه زمانی ۲ تا ۳سال، بسته به میزان وام خود، دریافت کنند. بر‌خلاف سایر پلتفرم‌های وام‌دهی، ارزیابی اعتبار در مانی تپ در زمان واقعی انجام می‌گیرد.

هم‌بنیانگذار و مدیرعامل مانی تپ، بالا پارتاساراتی، می‌گوید که کل این روند ارزیابی اعتبار حدود ۳ تا ۷ دقیقه طول می‌کشد. از زمان راه‌اندازی در سپتامبر ۲۰۱۶، مانی تپ به سرعت رشد کرده است.

این پلتفرم در ۱۴ شهر در هند ۳۰۰k کاربر ثبت شده دارد. با یک دفتر کوچک در بمبئی و یک دفتر اصلی در بنگلور، نیروی کار فعلی مانی تپ ۳۰ نفر است. این شرکت در حال حاضر با ۷شریک بانکداری در مراحل مختلف یکپارچه‌سازی کار می‌کند.

این استارت‌آپ‌ فین‌تک با بودجه ۱۲٫۳ میلیون دلاری خود نرخ سودی کمی بیشتر از ۱٫۵ درصد دارد. این استارت‌آپ قصد دارد خط اعتبار با ارزش حدود ۴۶٫۲ میلیون دلار را تا آخر سال جاری بین کاربران خود توزیع کند.

یکی از اهداف کوتاه‌مدت مانی تپ دسترسی به سود اقتصادی در عرض ۶ تا ۱۲ ماه است. در طول ۳ سال آینده، این شرکت بیش از ۱ میلیارد دلار اعتبار اعطا خواهد کرد و به دنبال توسعه فعالیت خود در سراسر ۱۰۰ شهر خواهد بود.

در کشوری که در آن ۱۹ درصد از جمعیت هنوز حساب بانکی ندارند، مانی تپ برای ارائه یک خط اعتباری شخصی کار می‌کند تا مشتریان از آن در هر کجا و هر زمان  استفاده کنند.

از آنجا که هزینه ارزیابی و صدور یک خط اعتباری/وام/اعتبار برای یک بانک خیلی بالا‌ست، آنها معمولا ترجیح می‌دهند وام‌های بزرگی را به تعداد کمی از افراد اعطا کنند تا اینکه وام‌های کوچک را در اختیار گروه زیادی از افراد قرار دهند.

میانگین وام در این کشور بین ۴٫۶۲۹ تا ۷٫۷۱۵ دلار است. به عبارت دیگر، بانک‌ها فقط روی ۱۲ تا ۱۵ میلیون مشتری که در صدر این جدول هستند، تمرکز دارند. با یک مدل کسب‌و‌کار نوآورانه، مانی‌ تپ قصد دارد خدماتی را به افرادی ارائه دهد که به اعتبار کمتری نیاز دارند.

در سال‌های اخیر، با حضور شرکت‌های اینترنتی مانند فلیپ‌کارت، آمازون و ریلاینس ریتیل که وارد بازار هند شده‌اند، تقاضای مصرف‌کنندگان بیشتر شده است. در نتیجه اعتبار مصرف‌کننده به یک فضای جذاب برای استارت‌آپ‌های فناوری آتی مانند مانی‌تپ تبدیل شده است.

تاریخ :‌ 15 آبان 1397, 12:15 بازدید : 18