» » شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه موفق کارآفرینی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان که توسط جوانان اداره می‌شود، بر ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت با هدف اشتغال جوانان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز (سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: سیستم دیوانی کشور زمینه گردش اداری را ساده نکرده است که در برخی نقاط نیاز به اصلاح دارد.
ضرورت ساماندهی مدل‌های موفق کارآفرین
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایرادی ندارد برخی مشاغل از استثناء برای به‌کارگیری مجدد بازنشستگان دربیاید تا زمینه حضور جوانان فراهم شود، اظهار داشت: با این حال این موضوع نمی تواند مشکل اشتغال را حل کند.
وی افزود: لازم است برای اشتغال جوانان در نقاط دیگر ساماندهی صورت گیرد و روی مدل های موفق کارآفرینی کار شود تا اشتغال زایی صورت بگیرد.
شرکت‌های دانش‌بنیان که اکثرا توسط جوانان اداره می‌شود، نمونه موفقی از استفاده از ظرفیت جوانان است
لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اکثر شرکت های دانش بنیان را جوانان اداره می کنند که موفق هم هستند، عنوان کرد: به این شرکت ها تسهیلات ارزان قیمت داده می شود که می توان این مدل را تسری داد و بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد چنانچه رشد ۱۹ درصدی نیز برای این بخش در نظر گرفته شد.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه به سایر مؤسسات نیز می توان تسهیلات داد تا بستر اشتغال جوانان فراهم آید، گفت: لازم است زمینه های کارآفرینی تشخیص داده شده و تقویت شود؛ قاطبه جوانان نیز از فراکسیون جوانان این را می خواهند که اقدامات به صورت ملموس صورت گیرد.
جوانان اولویت اعطای تسهیلات برای اشتغال زایی باشند
 وی در ادامه با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز می تواند درباره نحوه اشتغال برای جوانان کمک کند، یادآور شد: برای مثال در حوزه کشاورزی شیوه های نوین کشاورزی گلخانه ای وجود دارد که جوانان می توانند در آن حضور پیدا کرده و با دریافت تسهیلات، کارآفرینی برای ۴ فصل سال داشته باشند لذا باید در تسهیلاتی که برای روستائیان در نظر گرفته می شود، جوانان را اولویت داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین می توان با استفاده از تجربه سایر کشورها در این زمینه استفاده کرد برای مثال بانکی را در نظر گرفت که جوانان پول های خرد خود را در آنجا قرار دهند تا در نهایت برای اعطای تسهیلات به خودشان استفاده شود.
موسوی: تلاش فراکسیون جوانان برای جلوگیری از به‌کارگیری مجدد بازنشستگان در سطوح مدیریتی
سیدفرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه این فراکسیون از ابتدای مجلس دهم آغاز به کار کرد، گفت: شهریور سال گذشته ۳۰ تن از اعضای فراکسیون جوانان مجلس طی جلسات متعددی که با دانشگاهیان و سمن های جوان داشتند، از نزدیک به مشکلات این حوزه روبرو شده و مسائل مربوطه مطرح شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از عدم استفاده از ظرفیت جوانان و پتانسیل آنها اظهار داشت: سال ۹۵ استفساریه ای درباره به کارگیری مجدد بازنشستگان مطرح کردیم چرا که هنوز افرادی هستند که اصرار دارند در برخی پست ها باقی بمانند از این رو نیاز به اصلاح قوانین در برخی نقاط به چشم می خورد.
وی در ادامه با بیان اینکه جانشین پروری معنای خود را از دست داده است، یادآور شد: لازم است چابکی که در ادارات از بین رفته است مجددا بازگردد.
رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بازنشستگانی هستند که فضا را برای حضور جوانان خالی نمی کنند تا آنها نیز بتوانند ظرفیت خود را نشان دهند.

97/02/26