» » » روایت داستان‌های قرآنی از زبان عروسک‌ها
روایت داستان‌های قرآنی از زبان عروسک‌ها

زمان برگزاری:

آدرس دبیرخانه:

برگزارکنندگان :

سایت کنفرانس:

گروه عروسک‌سازی یاس نبی‌ اکرم(ص) با حضور در نمایشگاه قرآن، داستان‌های قرآنی را برای کودکان به صورت جذاب و در قالب یک فرایند هنری بیان کردند.

موسسه فرهنگی یاس نبی‏ اکرم(ص) که با ایده بازآفرینی داستان‏‌های قرآنی از زبان حیوانات مطرح شده برای کودکان مشغول به فعالیت هستند و شب گذشته، در سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با عروسک‌‌های خود حضور پیدا کردند. این گروه عروسک‌ساز به عنوان یکی از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور مشغول به فعالیت هستند.



مهدی مظفری، مسئول گروه یاس نبی‌اکرم(ص) در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه این گروه به صورت حرفه‌ای در حوزه نمایش فعالیت دارد، اظهار کرد: برای اینکه عروسک‌های مورد نیاز برای انتقال داستان‌ها را داشته باشیم تصمیم بر این شد به بخشی از گروه، عروسک‌سازی را بیاموزیم و از کانون پرورش فکری کودکان کمک گرفتیم و این کانون هم خانم لطفی‌نژاد را به ما معرفی کردند تا او به عنوان آموزش‌دهنده عروسک‌سازی با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاددانشگاهی به هنرجویان قرآنی مباحث عروسک‌سازی را آموزش دهد.


وی افزود: از گروه یاس نبی‌اکرم(ص) تعدادی از اعضا را انتخاب کردیم تا عروسک‌سازی را فرا بگیرند و خودشان هم نسبت به این موضوع تمایل نشان دادند. هدف ما از تولید این است که داستان‌های قرآنی را با این عروسک‌ها در مکان‌های مختلف به اجرا درآوریم. این طرح فعلاً به صورت آزمایشی در حال اجرا است و در نمایشگاه قرآن حاضر شدیم تا این داستان‌ها را برای بچه‌ها در قالب یک فرایند هنری بیان کنیم.



تاریخ :‌ 27 فروردین 1402, 13:14 بازدید : 141