» » بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فین‌تک اسلامی در مالزی
بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فین‌تک اسلامی در مالزی
بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فین‌تک اسلامی در مالزی در سومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد دیجیتال اسلامی» و دومین گردهمایی بین‌المللی «فین تک اسلامی» در مالزی، کارشناسان، سیاستگذاران و فعالان بخش‌های مالی کشورهای اسلامی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فناوری مالی اسلامی در جهان آینده پرداختند.




بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی فین‌تک اسلامی در مالزی سومین روز از کنفرانس بین‌المللی «اقتصاد دیجیتال اسلامی» و دومین گردهمایی بین‌المللی «فین تک اسلامی» با قرائت قرآن و خوشامدگویی «ویرا حاجی امیرالدین بن حاجی حمزه» معاون وزیر امور دارایی مالزی آغاز شد. سپس «ایمن امین سجینی» رئیس شرکت توسعه بخش خصوصی بانک توسعه اسلامی به سخنرانی پرداخت.
«محمد رضوان» رئیس انجمن فین‌تک مالزی سخنران بعدی بود که درباره این موضوع که آیا فین‌تک اسلامی می‌تواند باعث ایجاد یک نظام جدید مالی شود به سخنرانی پرداخت.
سومین روز این کنفرانس در ۶ پنل مختلف برگزار شد و کارشناسان در این پنل‌ها درباره موضوعات مختلف مربوط به فناوری مالی اسلامی و تولید محصولات حلال به بحث و بررسی پرداختند. پاسخ به این سؤال که آیا بانکداری نوین می‌تواند مسیر بانک‌های اسلامی را به سوی اخلاق‌مداری هموار کند، موضوع یکی از پنل‌ها بود.راه حل‌های فین تک برای مؤسسات مالی اسلامی، بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند و اینکه چگونه می‌تواند به اقتصاد اسلامی کمک کند، تکنولوژی مالی دیجیتال و نظام مالی اجتماعی اسلامی، چگونگی محافظت در برابر معایب پیشرفت تکنولوژی، فرصت‌های موجود در حوزه مالی حلال و کمک به استارت‌آپ‌ها از جمله موضوعات مورد بررسی در پنل‌های روز پایانی کنفرانس بود.


یادآور می‌شود؛ کریدور بین‌المللی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی پس از برگزاری جلسات آنلاین با مجموعه المانگوس به عنوان برگزارکننده «کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دیجیتال اسلامی» و «گردهمایی بین‌المللی فین تک اسلامی» و نماینده این مجموعه در ایران،  شروع به فعالیت کرده و پس از اطلاع رسانی رویداد و ثبت نام استارتاپ‌هایی که در زمینه اقتصاد اسلامی فعالیت می‌کنند، جلسات توجیهی را با ثبت نام کنندگان برگزار کرده و پس از فیلتر تیم‌های ثبت نام کننده، کمک هزینه اعزام به مالزی و شرکت در این رویداد را برای این تیم ها برعهده گرفته است.

98/07/13