» » » همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414
همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414

زمان برگزاری:
8 و 9 اردیبهشت 1398

آدرس دبیرخانه:
تهران، سعادت آباد، میدان کتاب، انتهای خیابان کوهستان، خیابان گل آذین، بن بست یکم، پلاک یک، طبقه سوم، موسسه آینده پژوهی جهان اسلام، دبیرخانه همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق 1414 شمسی.

برگزارکنندگان :
موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام و دانشگاه تهران

سایت کنفرانس:
fiw.ut.ac.ir

جهان اسلام و به ویژه منطقه ی غرب آسیا در سالهای اخیر کانون تحولات مهم و بحران های متعدد بوده است. مسائلی که برخی در سالهای اخیر بوجود آمده و برخی دیگر ریشه در دهه‌ها و بلکه سده های گذشته دارد. به دلیل اهمیت موضوع، تا کنون کتب و مقالات بسیاری تدوین شده، تحقیقات زیادی انجام شده و نیز همایشهای متعددی برگزار شده است.

اما نقطه اشتراک اکثر این مطالعات، پسینی بودن و فقدان رویکرد آینده پژوهانه است. دینامیک پیچیده منطقه و خلاء وجود تصویری دقیق بر پایه ی مطالعات روشمند از آینده های محتمل و مطلوب پیش رو، تصمیم‌سازی و تدوین استراتژی برای آینده را با مشکل مواجه نموده و هزینه تصمیمات کلان را افزایش داده است. جمهوری اسلامی ایران بعنوان قدرت منطقه ای که بطور فعالانه در تحولات منطقه حضور داشته و مدام در حال تاثیرگذاری و تاثیرپذیری از این تحولات است، لاجرم نیازمند شناخت تحولات حال و آینده، و تدوین استراتژی برای آینده‌های محتمل و ریل گذاری برای آینده مطلوب است. برای دستیابی به این مهم، موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام در نظر دارد با همکاری دانشگاه تهران همایش بین‌المللی "آینده جهان اسلام در افق 1414 ش" را برگزار نماید.

محورهای همایش عبارت اند از:

  • آینده اقتصاد در جهان اسلام
  • آینده تحولات اجتماعی در جهان اسلام
  • آینده علم و فناوری در جهان اسلام
  • آینده محیط زیست در جهان اسلام
  • آینده سیاست و امنیت در جهان اسلام
  • آینده تمدن، فرهنگ و ارزشها در جهان اسلام
تاریخ :‌ 28 فروردین 1398, 10:30 بازدید : 598