» » وزارت بهداشت برای رشد شرکت های دانش بنیان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: آمادگی داریم که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک شرکت مشاوره ای برای حمایت از تولیدکنندگان این مرکز برای تسهیل و تسریع در فرآیند تولید محصولات آنان راه اندازی کنیم.
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، رضا مسائلی به همراه رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی، سرپرست اداره صادرات تجهیزات پزشکی و جمعی از مدیران این اداره کل، ازغرفه‌های مستقر در نخستین نمایشگاه فن ‌بازار نانو تجهیزات پزشکی با بیش از 60 محصول دارای نوآوری درحوزه تجهیزات پزشکی بازدید کرد و با مدیران غرفه‌ها و پژوهشگران حاضر در فن بازار به گفتگو پرداخت و در جریان فرآیند تولید اولیه محصولات آنان قرار گرفت.
همچنین مسائلی در یک کارگاه یک ساعته در جمع غرفه داران و پژوهشگران حاضر ضمن بیان مختصری ردباره الزمات قانونی و نظارتی وزارت بهداشت بر تولید، از اعلام آمادگی کامل اداره کل تجهیزات پزشکی برای آموزش مسئولان فنی شرکت‌ها خبر داد و افزود: شرکت مدیران شرکت های دانش بنیان تولیدی تجهیزات پزشکی در این دوره های آموزشی می‌تواند مسیر پیشرفت آنها را هموار کند و می توانیم آنان را در این مسیر حمایت کنیم.
 وی با تاکید بر اینکه همه شرکت های تولیدی باید برای ادامه فعالیت، پروانه ساخت از وزارت بهداشت داشته باشند، گفت: برگزاری این نمایشگاه، قابل تقدیر است، چراکه صاحبان شرکت ها از توان علمی بالایی برخوردارهستند و وزارت بهداشت برای کمک به شرکت های دانش بنیان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
 مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این اداره کل تجهیزات پزشکی با عقد تفاهم نامه با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی زمینه مشاوره ای تخصصی برای تسهیل فرآیند تولید محصولات تولیدکنندگان ایجاد کرده، بیان کرد: این آمادگی را داریم که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک شرکت مشاوره ای برای حمایت از تولیدکنندگان این مرکز برای تسهیل و تسریع در فرآیند تولید محصولات آنان راه اندازی کنیم. 
گفتنی است، نخستین نمایشگاه فن بازار در حوزه تجهیزات پزشکی ‌با همکاری اداره کل اموراقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تعامل مستقیم صندوق های سرمایه گذاری با واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان از روز شنبه 17 آذرماه جاری آغاز به کار کرده است.

97/09/21