» » بینش جدیدی در کشور برای سرمایه گذاری استارتاپی ایجاد شده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین امضای قرارداد سرمایه‌گذاری حرکت اول (همراه اول) با یک شرکت دانش‌بنیان گفت: بینش جدیدی در مجموعه های بزرگ کشور برای سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در این آیین که در ساختمان معاونت علمی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل بزرگ در اکوسیستم استارتاپی کمبود سرمایه گذاری‌های خطرپذیر است. استارتاپ ها زمانی که رشد می‌کنند نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند و اگر به آنها بی‌توجهی کنیم سرمایه‌گذار خارجی جذب می‌کنند.
ستاری با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار خارجی نیز در نوع خود قابل اهمیت است و مشکل محسوب نمی‌شود، بیان کرد: اگر شرکت‌های بزرگی مانند همراه اول یا سایر شرکت‌های فعال ایرانی در این حوزه به این نتیجه برسند که برای دستیابی به آینده بهتر باید در اکوسیستم استارتاپی سرمایه‌گذاری کنند و از رویکرد سرمایه‌گذاری سنتی دور شوند، اقدام بزرگی صورت گرفته است، چراکه سرمایه گذاری صورت گرفته هم ایرانی خواهد بود.
وی ضمن تبریک به تغییر رویکرد شرکت همراه اول در استفاده بیشتر از توان متخصصان داخلی افزود: نتیجه این سرمایه‌گذاری استارتاپی را که تزریق نوآوری به کشور ومجموعه همراه اول را بدنبال خواهد داشت به زودی شاهد خواهیم بود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه اظهار امیدواری کرد که این حرکت و دیدگاه پیشرفته سرمایه‌گذاری در استارتاپ ها و حوزه‌های علمی و فناورانه ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر خواستار حضور جوانان و اشتغال آنان در کشورمان باشیم باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. کشور ما دارای کمبود منابع مالی نیست.
حرکت اول از استارتاپ های پیشرو حمایت می‌کند
در این نشست مهدی اخوان بهابادی هم به‌عنوان ‌رئیس هیأت مدیره همراه اول بیان کرد: امروز نخستین سرمایه گذاری مجموعه حرکت اول در حوزه استارتاپی صورت می‌گیرد. از این به بعد نام حرکت اول در این حوزه بیشتر شنیده خواهد شد.
وی اظهار کرد: همراه اول با تعیین چشم‌انداز دنیای دیجیتال سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در حوزه استارتاپ ها صورت می‌دهد و تلاش دارد شرکت‌های نخبه این عرصه را شناسایی و موردحمایت قرار دهد.
تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری قطعی همراه اول با یک شرکت دانش بنیان از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت اول در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید. این تفاهم‌نامه شامل محصولات استارتاپ های آچاره، اوبار، سانا ابرداده به مبلغ 6.2 دهم میلیون دلار است.
در مراسم امروز با حضور مهدی اخوان بهابادی رئیس هیأت مدیره همراه اول، محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل شرکت «حرکت اول»، حامد تاج الدین مدیرعامل شرکت «سانا گستر سبز»، جمعی از مدیران همراه اول و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اصحاب رسانه، شرکت سرمایه گذاری «حرکت اول» به نمایندگی از اپراتور اول و شرکت دانش بنیان «سانا گستر سبز» قرارداد همکاری جهت سرمایه گذاری امضاء کردند.
«حرکت اول» شرکت سرمایه گذار همراه اول در استارتآپ هاست که در مراسم امروز با شرکت «سانا گستر سبز» که سامانه های «آچاره» (سامانه هوشمند درخواست خدمات) و «اوبار» (سامانه هوشمند حمل بار) را راه اندازی کرده است قرارداد همکاری امضاء کرد. 

97/09/19