» » مرکز نوآوری و شتابدهی کسب‌ و کارهای دیجیتالی راه‌اندازی شد

در مراسم راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کسب‌ و کارهای دیجیتالی اعلام شد که اختصاص سهمیه تبلیغی صداوسیما به استارتاپ ها و انجام تبلیغات ویژه تخفیف‌دار برای آنها در صداوسیما از مفاد همکاری 7 جانبه برای توسعه استارتاپ‌ها است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، مراسم راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کسب‌ و کارهای دیجیتالی و امضای تفاهم نامه همکاری در توسعه کسب وکارهای نوپای دیجیتال و بین مرکز ملی فضای مجازی، همراه اول، معاونت فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز برگزار شد.
*فعالیت‌ استارتاپی باید جایگزین بخشی از سهم اپراتورها از اقتصاد ICT شود
ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی و دبیرشورای عالی فضای مجازی در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کسب‌ و کارهای دیجیتالی، اظهارداشت:  این مرکز با هدف حمایت از استارتاپ ها و تبدیل آنها به شرکت‌های متوسط و بزرگ، راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه زنجیره اقتصاد دیجیتال، همگرا نیست، گفت: در این حوزه باید به سمتی برویم که رابطه بخش خصوصی با دولت مشخص شود و در نهایت به سالم‌سازی زنجیره اقتصاد دیجیتال برسیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این بخش شاهد عدم توازن و تناسب هستیم به نحوی که هنوز به سهم یک درصدی از درآمد ICT دنیا نرسیده‌ایم و این بخش نیازمند توسعه است. همچنین ۶۲ درصد از اقتصاد بخش ICT در کشور را اپراتورها در اختیار دارند که این رقم باید به ۳۲ درصد برسد و فعالیت‌های استارتاپی جایگزین این بازار شود.
وی تأکید کرد: کسب و کارهای نو مستقل از فشارهای بین‌المللی، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و تأکید رئیس‌جمهور نیز بر توسعه کسب و کار و اقتصاد دیجیتالی است.
* سهمیه تبلیغی صداوسیما به استارتاپ ها اختصاص می‌یابد
همچنین در این مراسم حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول نیز اظهار داشت: در این همکاری این اپراتور متعهد به شتابدهی رسانه ای کسب و کارهای نو در راستای کمک به حمایت از کسب و کارهای نوپا شده است.
بنابراعلام همراه اول از متن این همکاری، از دیگر تعهدات اپراتور در این تفاهم نامه همکاری در معرفی استارتاپ ها با استفاده از ظرفیت سامانه های هوشمند دراختیار، اختصاص سهمیه تبلیغی صداوسیما به استارتاپ ها، انجام تبلیغات ویژه کسب و کارهای نوپای دیجیتال در صداوسیما با تخفیف مصوب، ایجاد سامانه آموزش الکترونیک جهت برگزاری دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار، منتورینگ است.
به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم نیز فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: «هاتگرام و تلگرام طلایی پس از پایان آذر مسدود نمی‌شوند و اینستاگرام نیز باید در کشور نماینده پاسخ‌گو داشته باشد»

97/09/14